fbpx

Nüüd saad sisse logida ka Facebooki, Google ja VKontakte kontodega!
Oksjonid, mis ei kuulu erikategooriatesse, on ilma alustustasuta!
Hetkel on 65 käimasolevat oksjonit, rendioksjoneid hetkel ei ole. Head pakkumist!

Soovitusi edukateks oksjoniteks

Alghinna, Osta/Rendi kohe ja piirhinna määramine

Üks olulisemaid parameetreid oksjoni puhul, on määrata õige alghind. Kui panna oksjonile liiga kõrge alghind, peletab see potsensiaalsed pakkujad eemale.
Alghind tuleks panna nii madal kui vähegi võimalik, soovituslikult näiteks 0,10€.
Näide: Pannes oksjonile äsja poest ostetud jalgratta, alghinnaga 250€ (poehind näiteks 350€) võib üsna kindel olla, et oksjonile ei tule ühtki pakkumist ning jalgratas jääb müümata.

Kui aga panna sama jalgratas oksjonile, alghinnaga 0,10€, siis püüab selline oksjon väga paljude kasutajate tähelepanu - kes meist ei tahaks saada jalgratast olematu hinnaga või poolmuidu.
Kuigi esimesed pakkumised võivad olla 0,10€ - 0,20€ - 0,30€ - 1€ jne, näitab meie kogemus siiski seda, et suurem osa oksjoneid lõppeb ikka keskmise turuhinnaga, pole harvad ka juhused, kus kaup müüakse oksjonil kõrgema hinnaga, kui oleks olnud poest ostes.

Miks? Peamine põhjus on selles, et väiksem alghind meelitab oksjonile rohkem huvilisi, see on ühtpidi heaks reklaamiks.
Teine asi on selles, et pakkujad kujutavad enne oksjoni lõppu juba ette, et nad võidavad selle oksjoni ning väikeste summadega hinna tõstmine neid väga ei heiduta uuest omapoolsest pakkumisest loobuma.
Näide: Kui ülaltoodud jalgratta hind jõuab 80€-ni, ning keegi pakub viimase pakkumise teinud kasutaja 10€-ga üle, on oksjoni hinnaks kujunenud juba 90€. Eelmise pakkumise teinud kasutaja aga mõtleb siis, et narr oleks kõigest 10€ pärast sellest soodsast jalgrattast loobuda ning pakub omakorda 10€ juurde. Siis on oksjon saavutanud hinnaks juba 100€.
Täpselt sama juhtub ka siis, kui oksjoni hind erinevate pakkumiste tõttu veelgi tõuseb.

Osta/Rendi kohe (ORK) hinna lisamine oksjonile annab võimaluse koheseks kiireks tehinguks - s.t et esimesena ORK hinna pakkunud kasutaja võidab oksjoni (loomulikult juhul kui oksjon on vastavalt seadistatud). Olgugi, et ORK hind on kasulik oksjonile lisada, on selle negatiivseks küljeks see, et see on tüüpiliselt maksimaalseks hinnaks ning pole tavaliselt lootustki, et lõpphind võiks sellest kõrgemale tõusta - vahel satuvad inimesed pakkumisega hasarti ning on nõus oksjoni võitmise nimel maksma isegi kõrgemat hinda kui poes.

Piirhinna lisamine annab võimaluse oksjonikorraldajal soovi korral loobuda parima pakkujaga tehingu tegemisest. Küll aga võib piirhind peletada eemale osa pakkujaid, kuna on teada, et odava hinnaga oksjonil olev objekt müügiks või väljarentimiseks ei lähe.

Kas parimat pakkumist, pakkumiste arvu või piirhinda näidata avalikult või mitte?

Siinkohal võiks öelda, et see sõltub suuremalt osalt esemest või objektist, mis oksjonile on pandud.
Parima pakkumise peitmine annab võimaluse korraldada oksjon nn. pimepakkumiste formaadis - ehk siis hetke kõrgeim pakkumine ei ole kasutajatele nähtav. Mõnel juhul võib see oksjoni lõpphinnale kasuks tulla.
Sama on ka pakkumiste arvuga - kui pakkujate arv pole kasutajatele nähtav, ei näidata avalikult kas hind on kujunenud välja ühe suurema pakkumise tulemusena või on hind moodustunud paljudest väiksematest pakkumistest. Ka see võib mõnel juhul oksjoni lõpphinnale kasuks tulla.

Kuna piirhind annab oksjonikorraldajale võimaluse tehingust loobuda, kui lõpphind ei ületa määratud hinnapiiri, siis võib see osa pakkujaid eemale peletada, kuna nad teavad, et odava hinnaga oksjonil olev objekt müügiks või väljarentimiseks ei lähe. Piirhinna peitmine võib mõnel juhul oksjoni lõpphinnale samuti positiivselt mõjuda.

Millal kasutada privaatset oksjonit?

Privaatne oksjon võimaldab ära peita parima pakkuja kasutajanime, ning pakkumise suuruse. Samuti pole privaatse oksjoni puhul oksjoni juures küsimused ja oksjonikorraldaja vastused teistele kasutajatele nähtavad.
Peamine põhjus, miks sellist oksjonitüüpi kasutada võiks olla soov tagada pakkujate privaatsus. Sõltuvalt oksjonist võib mõnel oksjonil osalemine tekitada häbi ja piinlikkust. Väga hinnalise kauba puhul võib parim pakkuja samuti soovida enda privaatsust, et võimalikke ebameeldivusi vältida.
Privaatne oksjon võimaldab ka seda, et kui oksjonilt ostetud kaup läheb näiteks kingituseks, pole võimalik teha järeldust kauba hinna kohta või selle kohta, et kaup on ostetud just sellelt oksjonilt.

Oksjoni alguse- ja lõpu kellaaja ning kuupäeva määramine

Kuigi kõige olulisem parameeter oksjoni õnnestumiseks on õige alghind, ei ole vähemtähtsam ka määrata mõistlik oksjoni alguse- ja lõpu kuupäev/kellaaeg.
Olgugi, et meie portaalis võib määrata oksjoni alguseks ja lõpuks vabalt valitud kuupäeva ja kellaaega, tasuks arvestada ka järgmist:

Kõige tõenäolisem periood ühe kuu lõikes, mil oksjonikorraldaja kauba müüdud või väljarenditud saab, on kuu algus (s.o 1-15. kuupäev), seda põhjusel, et siis on inimestel palgapäevad ning tarbimine hoogustub.
Ajalises mõttes on parimad perioodid edukaks tehinguks õhtuti orienteeruvalt 19:00-00:00, siis on inimeste päevatoimetused tehtud ja veedetakse aega internetiavarustses, tüüpiliselt ka kuulutusteportaale sirvides. Soodne periood on ka hommikuti u. 7:00-10:00 (enamasti juuakse siis hommikukohvi ja kaasaegses maailmas on ka nutiseade pidevalt käes).
Mingil määral võib arvestada heaks perioodiks ka lõunapausi aega, s.o tüüpiliselt 11:00-14:00 vahel.

Oksjoni ajalise kestuse määramiseks ei ole sellist ühist soovitust. Siin tuleks leida kuldne kesktee, võttes arvesse kõiki ülalpool mainitud soovitusi ning kasutada loogikat. Pannes oksjoni kestuseks väga lühikese ajaperioodi, võib tehing ebaõnnestuda ning mitte saavutada maksimaalset hinda, kuna potensiaalne huviline pole lihtsalt vastavast oksjonist teadlik.
Mida pikem on oksjoniperiood, seda rohkem huvilisi jõuab oksjonikuulutusega tutvuda ning teha ka pakkumisi.
Samas teisest küljest on oluline teada ka seda, et enamasti tehakse pakkumisi just oksjonite lõpuminutitel - seda põhjusel, et selleks ajaks on juba reaalne lõpphind välja kujunenud ning ei ole enam vaja pikkisilmi oodata oksjoni lõppu, mil selgub parima pakkumise teinud kasutaja e. oksjoni võitja.

Näiteks kui oksjoni kestuseks määrata 7 päeva, võib üsna kindlalt öelda, et esimestel päevadel on pakkumiste hulk (ning ka hind) suhteliselt madal ning hoogustub alles oksjoni lõpu poole.

Loomulikult tuleb arvesse võtta ka hooaegu (näiteks aiatööde hooaeg, väljas grillimise hooaeg jne.) ning traditsioonilisi pühasid (nt. jõulud, jaanipäev jms).

Eripakkumised

Hinnakiri | Kasutustingimused | Tarneinfo | Privaatsus | Küpsised | Kontakt

Turvalisi makseid pakub:

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamiseks peate nõustuma küpsiste kasutamisega. Kui oled küpsised keelanud, ei ole võimalik kasutajaks registreeruda, ega sisse logida.
Lisainfo Nõustun Ei nõustu